کلکسیون


   
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





بازی
طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تاریخ ایرانیان
خرید عینک آفتابی
بارسلونا و رئال مادرید
سرگرمی+جووور وا جووور
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلیکسیون و آدرس http://www.center1.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» گیربکس 8 سرعته اتوماتیک zf
گیربکس 8 سرعته در دنیای اتومبیل اصلا مسئله جدیدی نیست. تویوتا یکی از همین گیرکس های 8 سرعته را در مدل های لکسس LS و IS F سدان نصب کرده بود. اما امروز گیربکس غول پیکر ZF حالت 8 سرعته را به ارمغان آورده و هدف کاهش مصرف سوخت را سرلوحه ی کار خود قرار داده است.
www.ACOforum.org - Logan Tuning


 


اولین بار این گیربکس توسط شرکت ب.ام.و. برای مدل 760Li و سری5 گرن توریسمو (GT) سفارش داده شد که هم اکنون در این مدل ها استفاده شده است. مدل جدید رولز رویس با نام گاست (شبح = Ghost) ، بنتلی مولسانه و آئودی A8 هم به زودی از این گیرکس بهره خواهند برد. این گیربکس به عنوان کیت 8HP استفاده می شودو به زودی در این کمپانی هم موجود خواهد بود.
وابستگی اجازی چهار گانه در گیربکس 8 سرعته
ZF با 5 المان جهت شیفتینگ بین دنده ها، یکی از دلایل تمایز و برتری در مقابل سایر 8 سرعته ها است. این در شرایطی است که اگر گیربکس 8 سرعته تولیدی تویوتا هم چهار گانه است اما از 7 المان بهره می برد. بنا بر این ZF بسیار ساده تر طراحی شده است.
عبارت «کیت» که
ZF از آن استفاده کرده است به این خاطر می باشد که در 8HP یک گیربکس ساده کار نمی کند ، بلکه شامل کیس (case) های مختلف و قابل انتخاب در داخل خود است. این گیربکس برای مسیر های طولانی ، مناطق سرد سیر شمالی ، محرک عقب و یا چهار چرخ متحرک طراحی شده است. این گیربکس همچنین قابلیت تطبیق با پیشرانه های هیبرید را هم دارد و میتوان 47 اسب بخار از یک پیشرانه برقی نیرو منتقل کند و تا 25 درصد از مدل شش سرعته (6HP) بهتر عمل کند. برای کاهش وزن از دو موتور الکتریکی دوبل و ترکیبی استفاده شده و 8HP مخصوص هیبرید (پایه هیبرید) از اواخر 2011 عرضه می شود.



سومین جزء ترکیبی و افزودنی در این گیربکس مخصوص اتومبیل های با هندلینگ و تحرک بالاست که مثلا مرسدس-بنز E63 و SL63 از همین گروه اند. این بخش از دوکلاچ مرطوب و پیشرفته مخصوص خود ZF استفاده می کند.

شرکت ZF با طراحی این گیربکس و جایگزینی آن با مدل 6HP در اولین گام تا 5 میلیون تولید را در ذهن پرورانده است. این شرکت همچنین سعی کرده تا وزن آن را از 200 پاوند بالاتر نبرد. در حال حاظر گیربکس شش سرعته ZF در اتومبیل های لوکس و تشریفاتی هم استفاده می شود و طبق برنامه ریزی های شده احتمالا تا اواخر 2014 این گربکس رسما از دور خارج می شود و دیگر وجود خارجی نخواهد داشت.
بنا به ادعای خود کمپانی 8
HP از 6HP تا 6 درصد بهتر کارایی دارد و همانطور که کلاج دوگانه اتوماتیک ZF در نوع خود بی نظیر و شگفتی آور بود ، این گیربکس هم همان گونه عمل خواهد کرد. باوجود اینکه 8 سرعته آن 20 درصد ارزانتر و کم صدا تر است توان انتقال گشتاور بالاتری را هم دارد که بیشتر مورد توجه خریداران امریکایی است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسنده : حامد نعمتی | تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» عناوين آخرين مطالب